Cap de Setmana [Mitjans-I] – Puig de Balenyà

Curs 2019-20

– dissabte 09 i diumenge 10 de novembre de 2019 – (1r Trimestre) –

El passat cap de setmana la colla de Mitjans 1 vam anar a El Puig de Balenyà, una casa de pagès mil·lenària reformada de cap a peus amb unes increïbles vistes al Montseny i un entorn de cine!

Tot just arribar a la casa vam dinar en rotllana a un descampat de gespa. No vam tardar ni deu segons en veure que el fred seria el protagonista del cap de setmana, així que vam agafar les carmanyoles i els entrepans i vam entrar dins la casa.

Havent dinat es van presentar uns personatges: un hippy molt enrotllat, un xef de l’alta cuina gelatera, una dona de lletres apassionada per la poesia, un policia amb molta energia i una estilista de la moda més puntera. Volien la casa per descansar sols en un entorn meravellós allunyats de tothom. De sobte va aparèixer el senyor Vicente, amo de la casa i propietari dels entorns. Aquest els va proposar fer una competició on es treballaríem les diverses intel·ligències per veure qui s’havia de quedar amb l’allotjament. Per tot això era indispensable l’ajuda dels nens i les nenes de la colla de Mitjans 1, així que vam participar-hi amb moltíssimes ganes.

Un cop enllestit l’àpat del sopar se’ns va presentar un ninja que casualment es deia Atori, amb els/les seus/ves 3 aprenents. Aquests/es últims/es eren realment uns/es sapastres. L’Atori, fart d’ells/es, va decidir expulsar-los/les de l’acadèmia ninja on estàves adscrits/es. En sensei (mestre) Atori va haver de reclutar nous/ves aspirants. La colla de M1 semblava prou entregada i capacitada, així que vam ser els/les escollits/des!

Abans d’anar a dormir vam reflexionar sobre la importància de valorar tot el que tenim i com d’afortunats i afortunades som. Amb l’ajuda de les lletres del canta-autor i exmonitor de Trepa, Jaume Barri, la cançó escollida per tancar el dia fou “Pessigolles”.

Un cop esmorzats/des va aparèixer una família realment curiosa; venien d’Andalusia. Els encantava el flamenc i la migdiada, però ja que passaven uns dies per Catalunya volien fer alguna excursió i així aprofitar per caçar alguns bolets. De cop i volta va aparèixer el senyor Vicente altre cop. En sentir tot allò va voler indicar-los un camí preciós amb uns miradors espectaculars: el Roc Gros de Balenyà.

Un cop coronat el cim ens vam fer algunes fotos i vídeos idíl·lics fent volar fulles gràcies al curiós corrent d’aire. Vam baixar amb el cistell buit de bolets, però molt satisfets i satisfetes. A l’arribar ens esperaven dues cassoles de macarrons dignes d’estrella Michelin i tall per llepar-nos els dits!

Ha estat un cap de setmana per emmarcar, d’aquells que fan el dilluns encara més llarg! Hem rigut, après, ens hem cohesionat i sobretot hem fet MITJANS 1!!!