ACTIVITAT A BARCELONA

Barcelona és una bellíssima ciutat molt atractiva tant per la gent de fora, com pels catalans. És un lloc mític, ple de cultura i d’història catalana, on es pot trobar gent de tot arreu del món i uns grans contrastos, des de la platja fins a la muntanya.

La colla de Grans, com ja va sent tradició, una vegada l’any ens preparem per visitar la capital catalana, per conèixer tots els seus indrets i també aprendre com desplaçar-nos-hi. Doncs bé, aquest va ser el cas del dissabte dia 28 de març, que vam passar un dia complet a Barcelona tot aprenent curiositats d’aquesta ciutat.

El dissabte començava a les 9 del matí a la Rambla de Sabadell, amb ganes i il·lusió per gaudir d’un dia complet de Trepa, i tenint com a objectius moure’ns i aprendre de Barcelona. Per grups, i sense monitors, ens disposàvem agafar el tren per començar l’aventura Barcelonina. Amb plànol de metro en mà, i sempre sent conscients i responsables, havíem de fer un recorregut per tota la ciutat tot agafant diferents metros i transports públics per visitar els monuments i llocs més emblemàtics de la ciutat on es trobaven els monitors.

Primera parada, Sagrada família, agafant els catalans i una línia de metro arribàvem a aquesta imponent catedral, sempre tan plena i encara sense acabar de construir. Allà fèiem vídeos amb els estrangers que hi havia pel voltant. Continuem per la Catedral de Barcelona, lloc mític i molt a prop de plaça Catalunya, allà fèiem mímica amb la gent del carrer.

Anem cap al mar, el recorregut continua pel “Maremagnum”. Que creieu que es pot aconseguir amb un clip? Allà ho vam poder experimentar, començant amb un clip l’havíem d’anar canviant per diferents objectes a veure què podíem trobar. Caminem per la platja, i anem al port olímpic per poder fer uns castells de sorra. I finalment tornem al metro per anar a parar a l’arc de triomf, on preguntàvem a la gent del carrer preguntes culturals de Barcelona.

Matí complet, però això no s’acaba aquí, quedem amb tota la colla a plaça espanya que els monitors ens esperen a l’estadi olímpic Lluís Companys. No hi ha millor manera d’arribar-hi que agafant el bus, deixem el MNAC endarrere i ens dirigim cap aquesta obra faraònica construïda el 1992.

Deixant endarrere un dia complet, hem après a moure’ns sols per Barcelona, agafar el metro i el bus per arribar allà on calgui. Hem visitat els llocs més típics de Barcelona, i com sempre, ens hem divertit amb els companys i companyes de l’esplai. Per tant, podem dir que ha sigut un dia ben aprofitat, ara toca esperar a les aventures que ens esperen els següents dissabtes de Trepa.